کارگزاری 52045 بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید./ ارومیه- روبروی مصلی انتهای خیابان محراب / شماره تماس 32371090-044

کارگزاری 52045 بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید./ ارومیه- روبروی مصلی انتهای خیابان محراب / شماره تماس 32371090-044

با ماهیانه 50 هزار تومان مانند کارکنان دولتی بازنشسته شوید و حقوق بگیرید.
کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارومیه واقع در ارومیه، روبروی مصلی انتهای خیابان محراب آماده فروش خدمات بیمه ای به افراد واجد شرایط (بالای 18 و زیر 50 سال سن) با کمترین هزینه می باشد.
#بیمه_روستایی

پرسش و پاسخ نقل و انتقال سوابق

شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ق.ظ
  • سوال: با سلام


پدر من ۶۵ سال سن دارد و ۱۴ سال سابقه بیمه روستاییان و عشایر. ایشان از قبل هم ۴ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارد که با بیمه روستایی هیچ تداخلی ندارد. با توجه به اینکه شرایط بازنشستگی در بیمه روستایی ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه میباشد، آیا با انتقال ۴ سال تامین اجتماعی به روستایی، ایشان میتوانند بازنشسته شوند یا خیر؟

اداره بیمه کردستان این موضوع را رد میکند، و میگوید بازد ۱۵ سال تمام در بیمه روستایی عضو باشد تا بازنشسته شود و سایر بیمه ها به این بیمه بصورت سنوات اضافه میشود و تاثیری در بازنشستگی ندارد. آیا منطق ایشان درست است یا خیر؟




  • پاسخ: با سلام

دوست گرامی چون حدود 14 سال از شروع بکار این بیمه روستایی میگذرد بنابراین هنوز این بیمه عمر جوانی دارد و شما هم نباید آزرده خاطر شوید چرا که اول هر کاری با کم و کاستی هایی همراه هست و اما در مورد سوال شما باید اینطور جواب بدم که دو تا موضوع در مورد این بازنشستگی های 65 سال سن با داشتن 15 سال سابقه بیمه ای وجود دارد.
اولی این موضوع هست که کارشناسان خود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اینطور مطرح کرده اند که اگر شخصی 10 سال سابقه بیمه از این بیمه روستایی را داشته باشد و بقیه آن 5 سال سابقه را از سایر صندوقهای بیمه ای به این بیمه روستایی انتقال دهد بازنشسته میشود ولی به ازای سنوات سابقه ای که دارد حقوق دریافت میکند.

و اما موضوع دومی که از سوی کارشناسان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مطرح شده است این می باشد که اگر شخصی با داشتن 65 سال سن و 15 سال سابقه بیمه پردازی فقط از همین بیمه روستایی را داشته باشد بازنشسته شده اما حقوق بیست روز را دریافت میکند.

و اما این اخیرا هم خبرهای خوب که برایتان عینا از زبان خود مدیر کل تعهدات صندوق در زمینه انتقال سوابق بیمه ای هست براتون نقل قول مینویسم.
 

"به گزارش روابط عمومی، عباس باقری، مدیر کل وصول حق بیمه و حساب های انفرادی با اعلام این خبر با اشاره به درخواست و مراجعه مکرر بیمه شدگان برای انتقال سوابق بیمه ایشان به این صندوق گفت: یکی از تکالیف قانونی صندوق های فعال در حوزه بیمه های اجتماعی نقل و انتقال کسور بازنشستگی و حق بیمه بیمه شدگان طبق قانون نقل و انتقال حق بیمه است.

او با اشاره به اینکه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با داشتن حداقل ٦٥ سال تمام سن و ١٥ سال تمام سابقه بیمه پردازی(وفق ماده ٥٧ قانون احکام دائمی توسعه کشور) می توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند گفت: با توجه به اینکه بر اساس سابقه بیمه ای افراد، میزان مستمری استحقاقی آنها تعیین می شود، با به وجود آمدن این امکان، بیمه شدگان می توانند با انتقال سوابق بیمه ای گذشته خود به این صندوق بیمه اجتماعی، از میزان مستمری بیشتری بهره مند شوند. 

عباس باقری با توضیح اینکه برای امکان این انتقال فرآیند مکانیزه پذیرش کسور بازنشستگی و حق بیمه، بیمه شدگان دارای سوابق در سایر صندوق های بیمه اجتماعی در سیستم بیمه اجتماعی(سامانه سبا) دستورالعمل اجرائی آن تهیه و جهت اجراء ابلاغ شده است گفت: امیدواریم این اقدام صندوق گامی مهم در خدمت رسانی بیشتر و تسهیل و تسریع در اجرای قانون، موجبات رضایتمندی بیمه شدگان و باعث عضویت افراد مشمول فاقد پوشش بیمه اجتماعی شده و زمینه بیمه شدن و عضویت آنان را فراهم کند. " 

این خبر 1397/10/18 در سایت خبری مختص بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر منتشر شده است.


سوالات خود را از ما بپرسید : 32371090-044 

  کارگزاری 52045 ارومیه روبروی مصلی خیابان محراب

آدرس کانال: roostaa44@

آدرس اینیستاگرام: b.roostaa44

                                     آدرس وبلاگ: www.roostaa44.blog.i
                                       آدرس سایت: www.hamiroostaa.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی